De fleste bruger alle kræfter og ressourcer på marketing og kanaloptimering – og glemmer det vigtigste: Hvordan du bruger dit eget site til at konvertere besøg til kunder.

Forestil dig, at din hjemmeside er Magasin du Nord på Kongens Nytorv i København. Tænk så på alle de mennesker, som dagligt går igennem Magasin – bare lige for at kigge lidt, eller for at få en smagsprøve på lækker chokolade eller krydret pølse.

I Magasin er der ikke en lige vej ind og ud. Gæsterne bliver ført ad kringlede gange igennem butikken, hvor de bliver mødt at gode tilbud, smilende sælgere og ikke mindst smagsprøver, hvis man går en tur i underetagen. Det er dygtige sælgere, der opfordrer dig til at købe hele tiden.

HubSpot er din nye sælger i butikken

Men hvad møder de besøgende på dit site? Har du CTA’er på dine landingssider, og har du styr på, hvordan brugerrejsen ser ud for de enkelte kunder: hvad har de klikket på, har I tidligere været i dialog osv.? 

I Magasin handler det om nudging og mersalg. På dit site, handler det om at få en “krog” i dine læsere, så du kan følge med i deres købscyklus og tilbyde dem de rigtige tilbud, på det rigtige tidspunkt.

Med HubSpots gratis CRM kan du holde styr på dine kundebesøg, tracke hvornår og hvad de kigger på, samt bruge deres ekstra features til at interaktion. Præcis på samme måde, som en butiksassistent (som vel er et pænere ord for sælger) ville gøre det i en butik.

Besøg på dit site er nemlig ikke nok i sig selv. Du skal konvertere dine gæster til kunder. Det behøver ikke nødvendigvis at dreje sig om mersalg. HubSpot gratis CRM giver dig mulighed for at få en krog i dine kunder med formularer og chat. De kan f.eks. bruges til:

  • Signup til nyhedsbrev
  • Booking af møder
  • Udfyldning af kontaktformular
  • Online support og rådgivning om valg af produkt

Kundekartotek anno 2020

Når du begynder at se dit website som en butik og forretningen efterhånden begynder at vækste, får du behov for at have dine data i et kundekartotek – det som vi i 2020 kalder for et CRM.  

HubSpot CRM er et gratis værktøj, og det er supernemt at komme i gang med. Og faktisk er det ikke kun et kundekartotek, men et centralt sted for opgavestyring og pipeline for salg og aktiviteter i din forretning.

 

LÆS MERE OM HUBSPOT

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål eller du allerede nu klar til bygge dit digitale kundekartotek op? Ta’ fat i os!