Oplever du også en større interesse for dit nyhedsbrev og website? Det er ikke så sært. Internettet oplever nemlig et kæmpe boom i denne tid.

Appetitten for nyheder er kæmpestor og tallene fra Peytz & Co’s eget hostingcenter og nyhedsbrev service taler deres tydelige sprog: Permissions er den afgørende faktor, der øger trafikken og fastholder brugerne.

Og denne tid er perfekt til at få øget antallet af permissions.

Det kræver ofte mange kræfter at bygge sin permission marketing op. Men lige nu er det lettere end nogensinde.

Vi ved også, at nye permissions over en kam leverer flere klik end gamle. Derfor er der al mulig grund til at ønske tillykke med hver eneste nye permission.

Vores data giver et  godt overblik over, hvordan forskellige typer organisationer griber opgaven an.

Her kigger vi på 3 grupper, som alle har ekstra pres på for tiden.

Medlemsorganisationer

Fagforeninger og brancheorganisationer har i den grad skruet op for antallet af nyhedsbrev-udsendelser. Nogle sender flere mails om dagen, mens fx fagforeningen FOA “nøjes” med at mere en fordoble antallet af udsendelser.

Nyhedsbrevene bliver taget godt imod. Vi kan se fordoblede åbningsrater og registrerer så godt som ingen klager.

Indholdet er en skøn blanding af information, pr/presse/lobby, nyheder, aflysninger, anbefalinger mv.

Til gengæld bliver de trykte medier nedprioriteret hos flere medlemsorganisationer – produktionstiden er for lang i en tid, hvor regeringens pressemøder ændrer virkeligheden med voldsom hast.

Og vi ser, at nye permissions vælter ind, selv hvis man ikke gør sig umage 🙂

Journalistiske medier

De journalistiske medier lider under svigtende annoncer, mens læserne strømmer til. Nogle medier har åbnet for gratis adgang til corona-historier.

Nye læsere bliver naturligvis motiveret til at abonnere på nyhedsbreve. Her er best practice endelig ikke at rekruttere til et særskilt Corona-nyhedsbrev, men tværtimod til det sædvanlige nyhedsbrev, så læserne bliver hængende bagefter.

Det virker. Vi har set lister, der er vokset 40% på 14 dage.

Også medierne har skruet voldsomt op for nyhedsbrevene. Vi kan registrere op til en tidobling af breaking-udsendelser. Normalt en helt uhørt ting, men lige nu er historierne her og læserne åbner troligt.

Webshops

Webshops oplever helt naturligt en øget aktivitet og den gode webshop sørger altid for at få permission fra både osere og kunder. Og kan det blive lidt bedre, så er nu et godt tidspunkt.

Men Rema 1000’s vigo.dk, hvor kunder køber ind for kunder og bringer ud til hinanden, eksploderede ligefrem, da Mette Frederiksen bad os blive hjemme. Trafikken mere end firdoblede på stedet – og danskerne hjælper hinanden med at købe ind som aldrig før.

Rema 1000 rekrutterer nye permissions via deres app, som er helt nødvendig for at deltage i fællesskabet.

Få det meste ud af den øgede aktivitet

1. Brug den øgede trafik til at få flere permissions.
2. Høst permission til nyhedsbreve – men også til andre relevante kanaler fx apps, SoMe, tlf …
3. Husk at rekruttere til dine sædvanlige kanaler, så du også kan henvende dig når vi er gennem krisen.