Cookie har været en del af internettet de sidste mange, mange år. De har været en meget vigtig del af vores websites.

Men sådan er det ikke nødvendigvis længere.

 

I takt med at Cookie-direktivet er blevet udbredt, har flere og flere websitets oplevet et fald i deres trafik og deres indtægter.

Alt sammen fordi flere og flere siger “pænt nej tak” til cookies.

Hos Peytz påstår vi ikke, at vi har den endelig gyldige løsning på problemerne. Men vi har et par gode bud på, hvordan man kan forberede sig bedre på en cookieløs fremtid.

På denne Morgeninspiration kommer vi med forskellige tips og gode råd til at sikre sig flere “ja tak” til cookies. 

Vi kigger også på nogle af de metoder, der allerede nu kan anvendes til bl.a. sikre lidt bedre statistikker. Vi ser på de muligheder, der ligger i Google Tag Manager og runder også Server to Server-tracking.

Alt sammen for at give dig det bedste udgangspunkt, når du skal forberede dig på den cookieløse fremtid.

Du møder

  • Data specialist Ea Ellen Jørgensen, der er ekspert i Google Analytics og cookies
  • Inbound manager Bo Mikael, der har rådgivet mange kunder om at skaffe flere cookie-samtykker
Bo Mikael

Bo Mikael

: Kontaktdirektør

Ea Ellen Nørregaard Jørgensen

: Digital Konsulent

Du er nok

  • Traffic manager 
  • Digital direktør
  • Kommunikationsdirektør
  • Marketingdirektør
  • På anden måde ansvarlig for digitale udviklings- og designprojekter 

Du lærer bl.a.

  • Forskellen på 1. og 3. parts cookies
  • Hvordan man kan bruge Server to server tracking
  • Hvordan Google Consent Mode kan hjælpe dig, når der ikke er cookies
  • Hvordan du kan nudge dine brugere til at sige ja til cookies

Du får

  • 45 minutters online inspiration
  • Hands on viden cookiesamtykker 

Praktisk

  • Det hele foregår online
  • Vi starter 9.00 – og slutter præcis 9.45
  • Det er gratis

Vores gratis morgeninspirationer er fortrinsvis for nye og eksisterende kunder. Vi forbeholder os retten til at afvise andre.

Der kan lejlighedsvis blive taget billeder ved arrangementet. Billederne vil som udgangspunkt være stemningsbilleder og ikke personfokuserede billeder. Peytz & Co forbeholder sig retten til at bruge billederne til markedsføring af egne produkter og ydelser.