Trods sin unge alder har Bo Mikael mere end 30 års erfaring som journalist, redaktør og forretningsstrateg.

Allerede efter gymnasiet udgav han sin egen avis, Hornbæk Avis, hvorefter det gik slag i slag. Uden nogen nævneværdig uddannelse – bortset fra livets hårde og heldigvis ofte sjove – skole, kastede han sig ud i medie-havet. Her landede han bl.a. på B.T., hvor han både var med til at starte deres søndagsavis (ja, så længe er det siden!), var forsideredaktør, underholdningschef og siden også sportschef. Det blev også til roller som redaktionschef for SE & HØR (dengang det var Danmarks største ugeblad) og siden til udgiverchef for magasiner som Vi med Hund, GolfMagasinet og Mad&Venner hos JSL Publications.

Siden midten af 90’erne (hvor internettet stadig var noget voldsomt eksotisk) har han beskæftiget sig med digitale medier. Så jo, han er en af de få, der fortsat kan huske den klikkende lyd af 56 k-telefonmodem.

Dengang var han med til at starte Metropol Online, det senere Berlingske Online, og var den første i Danmark, der skrev nyheder på SMS! Turen gik videre som chefredaktør for CNN.dk og portalchef for SOL.dk. Undervejs var han også med til at bygge News.dk for Jubii og til at skabe indholdsprofilen på Virk.dk.

Ud over at have sin egen virksomhed, Mediawise, har han på det seneste været chefredaktør for Bonnier Publications over 40 sites. Her har fokus været at optimere det redaktionelle indhold og processer, så alle sites opfyldte deres forretningsmæssige formål.

Når han ikke rådgiver kunder til at få mest muligt ud af deres digitale potentiale, underviser Bo Mikael i digital forretningsforståelse for redaktioner, bl.a. for Danske Medier, og er medlem af juryen for Anders Bording-prisen.

Og når der ikke arbejdes, og det gør der oftest, så går tiden med volleyball, vandreture – og nå ja, træning til det sorte bælte i karate.