Indsigt

Google ændrer sin prismodel for Maps

Ændringen til Google Maps' prismodel kan have drastiske konsekvenser for virksomheder, der benytter tjenesten på deres sites. Vi guider dig sikkert igennem, så du hverken mister visninger eller betaler for meget.

Analytics fra A til Z (altså T til Y)

Time spent, unikke sidevisninger, Youtube og forskellen på landingpages og afslutningssider - få en forklaring på det hele. Så bliver Google Analytics meget lettere at bruge.

Analytics fra A til Z (altså N til S)

Få indblik i returning users og new users, Google Analytics-rapporter, sessioner, sider pr. session og meget mere. Læs mere i del 3 af vores gennemgang af alle Analytics-begreber og features.

Analytics fra A til Z (altså G til M)

Er du i tvivl om hændelser, konverteringer, målgrupper og henvisninger i Google Ananlytics? Læs mere i del 2 af vores gennemgang af alle Analytics-begreber og features.

Analytics fra A til Z (altså A til F)

Her er alt, hvad du skal vide om bl.a. afvisningsprocenter, brugere, flows og assisterede konverteringer. Læs om dette og meget mere i 1. del af vores gennemgang af alle Analytics-begreber og features.

Hvad siger Datatilsynet om kryptering af mails?

Efter sommerferien meldte Datatilsynet ud, at de vil bruge deres energi på, at både private og offentlige organisationer håndterer persondata sikkert i e-mails, og at de vil skærpe tilsynet på dette område fra starten af 2019.

Cykeldata på den store data-klinge

58.602 deltagere, der på 31 dage cyklede 10,4 mio. km, eller 268 gange rundt om jorden. Det blev resultatet, da Cyklistforbundet gennemførte deres årlige event “Vi cykler på arbejde”.

5 tips til dig, der vil bruge Big Data

Big data, dataindsamling og intelligent brug af data kan virke som uoverskuelige begreber, der kan give sved på panden hos selv den køligste medarbejder. Men at finde og bruge data i din virksomhed behøver slet ikke at være så kompliceret.

Tag videnskaben ud af brugerinddragelse

Sådan lærer du dine brugeres behov og adfærd at kende på rekordtid. (Det behøver ikke være videnskab – det skal bare gøres.)

“De unge” konverterer bedre på Facebook end på Instagram

Har du hørt rygterne om, at de unge løber skrigende væk fra Facebook? Det passer ikke. De er der stadig. Og vi kan faktisk få dem til at konvertere til at blive modtagere af noget så gammeldags som et nyhedsbrev. Vildt, ikk’?