Er du træt af at jonglere mellem forskellige systemer, dokumenter og post-its for at holde styr på vigtige oplysninger om dine kunder, opgaver og pipeline?

Så er HubSpot CRM lige noget for dig – og hold nu fast – det er ganske gratis.

Dit CRM skal altså fungere som et centralt sted for informationer og opgaver relateret til dine kunder, brugere og leads. 

CRM står for customer relationship management, altså et system til at håndtere relationer. Relationer som på den ene eller anden måde er involveret i din virksomhed, og som du interesseret i at holde styr på i takt med at din virksomhed vækster. 

HubSpot logo
HubSpot logo

Fordelene ved at have disse informationer et centralt sted som HubSpot CRM er:

  • Overblik over kontaktinformationer og virksomheder, du eller dine kolleger.  har været i berøring med
  • Indsigter i hvad dine kunder læser på dit site – logget på kundeprofiler (contacts)
  • Oprette opgaver, deals og pipeline
  • Følge med i, hvor dine kunder er i salgscyklen
  • Oprette to do-lister til dig selv og kolleger

De 4 dele i HubSpot CRM

Contacts

Er  individuelle kontaktpersoner, dem du ringer, mailer og interagerer med. Udover selve kontaktoplysningerne vil du også kunne se en track-record på dine kontakter – altså hvem har snakket med dem, om hvad og hvornår. Du får også et indblik i, hvad dine kunder har klikket på og læst af indhold  på dit site. 

Companies

Er de virksomheder, du har i dit CRM – de er ikke nødvendigvis alle kunder (endnu), men du har kontaktinfo på en person, som arbejder her. I HubSpot vil du kunne se informationer som: Kontaktpersoner, domæne, industri, virksomhedens størrelse og indtægt. 

Du får også et samlet overblik over deals, tasks og kontaktpersoner – så du aldrig mister vigtig historik på, hvem og hvilke tilbud virksomheden har fået. 

Deals

Med deals styrer du din salgsprocess. Her får du et overblik over, hvor langt du er i processen, hvad potentialet er for salg, og status om salget er gået igennem eller gået tabt. Der er også altid en kontaktperson tilkoblet en deal, så intet bliver tabt på gulvet.  

Tickets

Er de interaktioner, du har med dine kunder. De følger dine kunder step by step, og giver dig informationer om hvilken kilde kunden kommer fra, tidspunkt for kontakt og hvem i din virksomhed, som har været i kontakt med kunden. 

Og så til det med de ekstra features

Med HubSpot CRM kommer der en række fede funktioner, som kan hjælpe dig med at komme i kontakt med dine brugere. 

Indbakke: Igen giver HubSpot dig muligheden for at samle alt ét sted, og ved at tilkoble din mail, kan du sende og modtage mails direkte fra HubSpot CRM.

Chat: Med en chatbot på dit site kan du kommunikere med dine brugere – også uden for din normale kontortid. En chatbot kan også sættes op til at booke mødetider og svare på simple forespørgsler fra dine bnrugere. Det er effektivt, og dine kunder vil elske fleksibiliteten. 

Forms: HubSpot forms kan du bruge på samme måde som almindelige formularer, men her ryger informationen direkte ind i dit CRM, og du skal ikke bekymre dig om pluginet er opdateret eller om bot-udfyldninger. 

Facebook Messenger: Du kan håndtere Facebook messenger live fra HubSpot, men også opsætte en bot med automatiske svar og beskeder.    

LÆS MERE OM HUBSPOT

Vil du vide mere?

Vi er HubSpot partner og kan hjælpe dig med at blive klogere på, hvordan HubSpot kan skabe værdi for dig. 

Ring til os, så kan vi hjælpe dig med at forvandle leads til kunder.