Under COVID-19 pandemien er der sket en markant stigning i antallet af mail-svindlere, som forsøger at udnytte tidens usikkerhed og frygt. Med phishingmails forsøger de, at få folk til at gå i fælden og udlevere følsomme og ofte økonomiske oplysninger.

Google giver i denne artikel et indblik i, hvordan de har samarbejdet med bl.a. WHO om at stoppe phishingmails, bl.a. ved at pege på nødvendigheden af mail-identifikation for at øge sikkerheden på udsendelse af mails.

Her fremhæver Google bl.a. brugen DMARC og understreger dermed vigtigheden af beskytte sine mails med DMARC.

DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) gør det vanskeligt for andre at udnytte dit domæne til at sende falske mails i dit navn.

At det er et problemer, understreges af det faktum, at Google dagligt fanger og frasorterer flere end 100 millioner phishing mails og flere end 240 millioner spammails.

DMARC er en stor hjælp for Google til at adskille gode fra dårlige mails og man belønnes med bedre fremkommelighed af sine mails.

Vil du vide mere?

Peytz & co har efterhånden hjulpet en del virksomheder med at blive DMARC kompatible på deres domæner. Tag fat i os hvis vi skal tage en snak om det.