Nu kan du komme i direkte kundekontakt gennem dine Google Ads. Og det er ikke særligt svært...

Du kender det allerede fra Facebook og LinkedIn: Formular annoncer, Lead Gen Ads, Lead form Extensions, ja kært barn har mange navne. 

Men nu er Google altså hoppet med på vognen, og gør det muligt for dig som annoncør på Googles søgenetværk og Youtube at opsamle informationer fra dine brugere – og det er altså helt uden, at du behøver at have en specifik landingsside og opsat kampagnekoder i dit mailsystem. 

Faktisk er det en nyhed fra sidst i 2019. Men 2020 må blive året, hvor vi for alvor kommer til at se lead form i brug. 

Med vores øjne ser vi et kæmpe potentiale for formular annoncer til brug ved informationssøgninger. Tænk f.eks. på mulighederne for: 

  • Søgninger hvor brugeren søger efter guides, e-books, whitepapers mm. 
  • Brugere der er på jagt efter et tilbud og gerne vil ringes op. F.eks. en HR manager der leder efter (og sammenligner) kursustilbud til en hel afdeling
  • Muligheder for at downloade produktpræsentationer af de produkter, som har en længere købscyklus – tænk på køkkener, biler og rejser. 
  • Tilmeldinger til events, webinarer eller workshops

Hvordan virker det?

Lead form er en udvidelse til søgeannoncer, og de er derfor en slags “forlængelse” af dine søgeannoncer. Du har mulighed for at vælge imellem nogle pre-definerede CTA’er som:

  • Download
  • Tilmeld
  • Kontakt os
  • Book nu

Hvad koster det?

Du betaler hver gang en bruger klikker på din CTA-knap. Derfor minder prismodellen lidt om prismodellen for søgeannoncer, hvor du betaler pr. klik. 

Sådan ser det ud

Din formular-udvidelse vises som en blok nede i bunden af søgeannoncen:

Forms i Google Ads

Formularudvidelsen er bygget op omkring et baggrundsbillede, tekstfelter og input-felter:

I bunden af billedet herover er der en knap der hedder ‘Send’. Når brugeren har udfyldt felterne med relevante oplysninger og klikker på Send-knappen, bliver det registreret som en konvertering i Google Ads. 

Brugeren vil derefter blive sendt til den sidste side, som kan se således ud:

Forms i Google Ads

Brugeren har to muligheder herfra: Gå til website eller fortsæt søgning på Google.

Med formular udvidelsen giver du brugeren mulighed for at komme i kontakt med dig uden som sådan at forlade Googles søgeoversigt. Denne lette vej kan dermed være med til at give dig flere kunder og kontakter.

LÆS MERE OM DIGITAL ANNONCERING

Vil du vide mere, så kontakt Marie: