Nyhedsbreve er - stadig - et fantastisk stærkt medie til målrettet 1:1 kommunikation. Men det virker kun, hvis dine nyhedsbreve når frem til indbakken. Peytz Mail sikrer dine nyhedsbreve, så de kommer frem til modtagerne.

Virksomheden A.P. Botved A/S skiftede for nyligt fra Mailchimp til Peytz Mail, og det skifte kunne de hurtigt se i tallene. 

“Vores nyhedsbrev performer langt bedre i Peytz Mail, end det gjorde i Mailchimp. Vi har set et markant løft i åbningsprocenten. Samtidig er den personlige rådgivning et kæmpe plus,” siger Mads Peter Poulsen, direktør i A.P. Botved.

I rapporten “E-mail Marketing 2020 – Fakta, Trends og Benchmarks”  har 1.168 respondenter svaret på spørgsmål om deres brug af e-mail og har blandt andet selv vurderet deres samlede succes med e-mail marketing. 

I rapporten fremgår det tydeligt, at amerikanske Mailchimp stadig er stor på det danske marked. Hele 42% bruger den løsning. 

Men en af konklusionerne i rapporten lyder:

“Der er en stærk negativ sammenhæng mellem succes og Mailchimp. Således anvender hele 59% af de mindst succesfulde Mailchimp, mens det kun gælder 26% af de mest succesfulde.” 

Se hele rapporten.

Den konklusion har helt sikkert både tekniske og ikke-tekniske forklaringer. En teknisk forklaring er, hvorvidt nyhedsbrevene rent faktisk lander i indbakken. De ikke-tekniske forklaringer kan være mangel på strategi, ressourcer og rådgivning.

Sådan fik videnskab.dk en højere åbningsprocent

En af de mest indlysende, tekniske grunde er, at nyhedsbrevssystemer bundler deres mange kunder sammen, så alle nyhedsbreve kan kobles til samme mailplatform og dermed også samme infrastruktur. 

Det medfører bl.a., at IP-adresser fra afsendere, der bliver blacklistet, smitter af på nyhedsbreve fra andre afsendere, som er sendt fra samme IP-adresse. Dermed risikerer du uforskyldt – og uforvarende – at blive straffet for andres fejl.

En dansk mail-platform

Danske Peytz Mail er et alternativ til de amerikanske og øvrige udenlandske nyhedsbrevssystemer. 

Og her har A.P. Botved altså opnået succes fra starten alene ved at skifte mail-system; Nu får endnu flere af deres modtagere nyhedsbrevet leveret i indbakken i stedet for at lande i spammappen. Og det er en tendens, der ikke kun er set hos A.P. Botved.

> Alt det får du med Peytz Mail, download produktark

“Vi ser, at kunder, der skifter til Peytz Mail fra specielt udenlandske nyhedsbrevssystemer, typisk oplever en forbedret åbningsrate på 5-10 procentpoint – og ofte også mere. Med en åbningsrate, der flytter sig fra 30 pct. til 45 pct. som i A.P. Botveds tilfælde, så er der altså tale om en væsentlig forbedring af performance på 50 % – hvilket ofte også kan se på bundlinjen,” fortæller Rasmus Geckler, direktør i Peytz Mail.

Men selv teknikken kan komme til kort, hvis ikke din strategi, dine koncepter og permission-håndtering er på plads.

“I forhold til de store, udenlandske systemer adskiller vi os ved at fokusere på det danske og nordiske marked. Det betyder, at vi er tættere på vores kunder, forstår deres marked og har indsigt i, hvordan deres modtagere agerer,” siger Rasmus Geckler og fortsætter:

“Vi er løbende med på sidelinjen, så vi hele tiden optimerer og udvikler på strategi, koncept og den tekniske opsætning. Den tætte, løbende kontakt sikrer, at nyhedsbrevsløsningen matcher den enkelte kundes behov.”

Deliverability

Fagtermen Deliverability - eller på dansk leveringsdygtighed - omhandler evnen til at lande i indbakken og dermed at dine modtagere overhovedet får mulighed for at læse dine nyhedsbreve. Det er en grundpræmis for at lykkes med nyhedsbreve, og det er teknisk stykke håndværk, som du trygt bør kunne overlade til dit nyhedsbrevssystem at tage hånd om.