Alle har en mening om design. Det har vi også. Design er et vigtig parameter i at få brugeren til at gøre, som vi vil. Design skal skabe overblik, understøtte brugerrejser og informationsflows. Derfor er design først og fremmest brugeroplevelse. Derfor arbejder vi med PET. Det står for Persuasion (motivering), Emotions (følelser) and Trust (troværdighed). Vores designfilosofi handler nemlig om at overbevise brugerne.

Designstrategi

Inden vi kommer så langt, så handler det jo om at finde ud af, hvad websitet, applikationen eller det digitale interface skal hjælpe dig med. Til det har vi nogle forskellige værktøjer, vi bruger bl.a. Google Design Sprint. Ved at dykke ned i problematikker og ønsker finder vi den bedste løsning på din udfordring.

Usability

Vi er nu ved selve UX’en. I løbet af vores lange levetid har vi lært, at der aldrig findes en universel løsning. Alle udfordringer har deres egen logik alt efter branche, kunder osv. Derfor skal vi have lavet en logik, brugerne forstår. Når den er lavet, skal den testes for at finde ud af, om brugerne forstår den. Er logikken i orden?

Til slut kommer designet

Nu, og først nu, laver vi designet (i hvert fald på de store opgaver). Designet skal tage udgangspunkt i CVI-guide (corporate visual identity), hvis I har en – ellers kan vi hjælpe jer med at lave en. Nu begynder vi for alvor at kunne se styrken ved PET-design.

Det grafiske design pakker den effektive brugeroplevelse smukt ind og er en æstetisk nydelse. Og det giver det bedste resultat.

 

Kontakt os