Mere end 10 års erfaring med udvikling af online B2B løsninger bekræfter, at branding er helt essentielt i jagten på succes – og det af en væsentlig årsag: Mennesker er følelsesbetonede i beslutningsprocesser.

Online Branding

Ligesom det er tilfældet på B2C markedet, spiller brand recall en vigtig rolle i de fleste B2B indkøb. Sørger du for at opbygge og vedligeholde en høj brandværdi, vil du både opleve flere besøgende på dit site, højere konvertering, ROI og generelt øgede salgstal.

Brand Recall

Brand Recall dækker over forbrugerens evne til, at forbinde en given produktgruppe med et respektivt brand.

Du har måske tidligere tænkt i retning af, at hukommelse og følelser spiller en vigtig rolle i beslutningsprocesser, og du kan sikkert også nikke genkendende til, at markedstendensen viser en konstant stigende kompleksitet af vores online tilstedeværelse. Således er begreber som CMS, CRM, SoMe, SEO etc., begreber som du ofte skal forholde dig til for at sørge for, at ingen potentielle leads sniger sig ubemærket gennem din digitale salgsradar.

I denne forbindelse er det vigtigt at huske på, at en af ​​de ting, som dine potentielle købere rent faktisk søger efter, er tillid til dit brand. Når dagen er omme er en stærk og vedvarende tilstedeværelse af dit brand på tværs af dine digitale kanaler en af de mest essentielle faktorer i indgåelsen af en købsaftale.

Det stærke brand er limen der holder sammen på dine digitale kanaler og sørger for, at forbrugeren har din virksomhed i sin erindring og dermed føler sig sikker ved at vælge dit produkt, når behovet opstår.

 

Case: Milestone website

Vi blev stillet til opgave at lave et nyt website til Milestone.com. Ved at arbejde med deres online brand og med fokus på emotional design og triggers, lavede vi et website som løftede deres brand awareness.

Betydningen af dit primære website

Din virksomheds website er et af ​​de mest afgørende aktiver. Det er meget mere end en digital opslagstavle, som mange virksomheder tidligere har troet. Et vellykket website er et centrum for virksomhedens online tilstedeværelse og en informationsrig projektion af din virksomheds ekspertise.

Den måde hvorpå dit online brand er formidlet på dit site, vil påvirke dine kunders opfattelse af dit brand, og det vil differentiere din virksomhed, så den er top of mind hos dine brugere – og det giver altså kunder i butikken!

Sådan tester du dit brand

Jeg vil opfordre dig til at tage et objektivt kig på din virksomheds online tilstedeværelse, og stille dig selv spørgsmålene;

  • Ville jeg stole på dette brand?
  • Fortæller siden den rette historie?
  • Og fremstår det tydeligt hvad virksomheden ønsker at få dig til at gøre?

Kan du svare ja til alle tre spørgsmål, har du intet at frygte. Kan du ikke, bør du søge forbedringer med tanke på, at et stærkt online brand vil:

  1. Forøge brugernes engagement og holde dine salgskanaler fulde af potentielle kunder
  2. Forøge brugernes villighed til at prøve dit produkt eller service
  3. Forøge dine medarbejderes loyalitet
  4. Formindske dine kunders lyst til at prøve konkurrenters ydelser
  5. Sikre din markedsposition

Har du brug for hjælp til at indfri denne proces?

Så er du altid velkommen til at tage fat i Tue Wesnæs eller Rasmus Michelsen for råd og vejledning