UX & Servicedesign
Skab værdifulde digitale oplevelser med fokus på brugerne.
Kontakt os
Digitalt design med brugeren i fokus
Vi forstår vigtigheden af UX i digital produktudvikling, da det sikrer, at brugerens behov imødekommes. Vores erfarne UX-designere udvikler klikbare prototyper, der skaber en sammenhængende og intuitiv service, som brugerne vil elske at engagere sig med.
UX - User Experience
UX er grundstenen i alle succesfulde digitale løsninger, uanset om det er websites, apps, elementer eller komponenter. Det er i UX design-processen, at strategien udfoldes, og det er her, alle diskussioner og muligheder bliver afprøvet og visualiseret.
Som et digitalt designbureau har vi stor erfaring med at bygge klikbare prototyper, som vi opbygger trin for trin. Dette giver alle projektdeltagere mulighed for at følge med i, hvordan ideerne bliver indbygget i den kommende løsning. Prototypen fungerer som den fælles forventningsafstemning mellem forretning og brugere, samt mellem designere, udviklere og fagkompetencer. Godt UX design sikrer sammenhængende og anvendelige services, som brugeren har lyst til at interagere med.
Vi afliver 5 myter om UX
UX eller brugeroplevelser er en stadig højere prioritet for de fleste virksomheder. Desværre oplever vi ofte, at der er mange misforståelser og vedholdende myter om UX.
Læs de 5 myter her
Hvordan måler du UX?
UX og brugeroplevelser kan være svære at måle på, alligevel er der måder at kvantificere brugeroplevelsen på. Men hvordan måler man en brugeroplevelse?
Læs meget mere her
Servicedesign
Servicedesign er fundamentet for at skabe digitale services, der skaber gode brugeroplevelser. Vi anvender servicedesign i vores strategiske processer og som grundlæggende metode i vores afklarende workshops.
Servicedesign handler om at planlægge og visualisere brugeroplevelser og forretningsbehov. Det består af et stort sæt af metoder, som vi nøje udvælger til hvert enkelt projekt. Servicedesign er glimrende til strategisk afklaring, innovation, idégenerering, brugerinvolvering og visualisering af kontaktflader og brugerflader.
UX design bureau
Der er mange forskellige metoder, som anvendes i UX og servicedesign-processer til at forstå brugernes behov og ønsker og skabe brugercentrerede produkter og tjenester. Her er nogle af dem vi tilbyder hos Peytz.
Brugerundersøgelser
Dette kan være kvantitative eller kvalitative undersøgelser, der bruges til at forstå brugernes adfærd, behov og ønsker.
Personaer
Personaer er fiktive personer, der repræsenterer forskellige brugergrupper og bruges til at forstå deres motivationer, ønsker og behov.
Brugerrejse
En brugerrejse kortlægger brugerens interaktion med en service eller et produkt og giver en forståelse af, hvordan brugeren oplever processen.
Prototyping
Prototyper er tidlige versioner af et produkt eller en service, som bruges til at teste og forfine designet.
Testning
Testning kan udføres gennem brugertests, som hjælper med at evaluere brugeroplevelsen og identificere problemer og områder til forbedring.
Co-creation
Design thinking
Design thinking er en kreativ metode til problemløsning, der fokuserer på at forstå brugernes behov og skabe innovative løsninger.
Inklusivt design og digital tilgængelighed
Inklusivt design er en metode, der tager hensyn til brugernes mangfoldighed og skaber produkter og tjenester, der er tilgængelige og anvendelige for alle.
Digital tilgængelighed betyder, at al din digitale løsning kan anvendes af alle. Det omfatter din hjemmeside og dine apps, PDF'er, billeder, infografik, formularer og videoer. Det lyder måske logisk, men
bare fordi digitale aktiver fungerer for dig, betyder det ikke, at de er brugbare for alle.
Læs mere om, hvordan Peytz kan hjælpe med at forbedrer din digitale tilgængelighed lige her.