Skip to main content

Managed Public Cloud

Kontakt

Anders Hal Werner, CTO

AWS, Azure og Google compute platform

AWS, Azure og Google compute platform (GCP) er verdens førende. Vi arbejder med dem alle tre. Brugt rigtigt giver deres fleksibilitet og afregningsmodel både konkurrencefordele og besparelse på den totale cost of ownership for infrastruktur og applikationer.

Vi er agnostikere når det handler om at vælge system. Vi er vokset op med AWS, men vores procedurer og ydelser kan anvendes på tværs af de tre store cloud-udbydere. Og ligegyldigt om du vælger AWS, Azure eller GCP, giver public cloud dig: 

  • Fleksibel, skalerbar infrastruktur 
  • Global redundans og resilience 
  • Pay-as-you go afregning – du betaler kun for det, du bruger
  • Mindre up-front investering i hardware og operations
  • Adgang til enormt udvalg af service, leveret som Software-as-a-service, Platform-as-a-service og Infrastructure-as-a-service

Vores ydelse

Med Peytz’s managed public cloud service får du en leverandør, der bistår dig i din transformation mod en mere skalerbar infrastruktur i skyen. Vi har ekspertviden om hvordan public clouds skal forvaltes, anvendes og optimeres, og vil tilbyder at drifte din cloud løsning 24/7 lige meget om det er i Azure, AWS eller GCP.

Vores managed public cloud ydelse indeholder komponenter fra følgende 5 søjler: 

Governance

En central del af vores managed public cloud er, hvordan vi forvalter din cloud platform. Vi arbejder med de enkelte cloud providers best-practice standarder inden for forvaltning, og har bygget vores servicedesk op efter ITIL standarder.

Public cloud governance indeholder:

  • Account management Opsætning af cloud accounts efter best practices. Separate accounts for loggins, access og forskellige miljøer. 
  • Samlet afregning Opsætning af consolidated billing
  • En professionel og strømlinet driftsorganisation baseret på ITIL processer
  • Et brugervenligt ITSM adgang til Jira ServiceDesk og Confluence til dokumentation
  • Adgang til de bedste kompetencer i markedet på hver af de 3 platforme
  • Ensartede og markedsledende managed services på tværs af de 3 platforme, samtidig med, at der tages højde for de forskellige muligheder i platformene på udvalgte områder
  • Ikke bare drift, men også adgang til dybdegående rådgivning og udvikling

Service Delivery

Sammen med governance, udgør Service Delivery rygraden i en successfuld cloud ydelse. Dagligdagen skal fungere, og vi rådgiver om optimering, nye services og  best-practices inden for cloud udvikling og drift. 

Vores service delivery er bygget op omkring:

  • Fast tilknyttet Service Delivery Manager har det overordnede daglige ansvar, og sørger for at procedurer følges, optimeres og aftaler bliver overholdt
  • Månedlig statusmøder og rapporter Oprettelse og gennemgang af rapporter herunder oppetider, cloud spend samt anbefalinger til optimering, sikkerhed, cloud strategi, disaster recovery etc.
  • Rådgivning af specialister inden for områder som sikkerhed, optimering, CI/CD, microservices, applikationsudvikling eller generel arkitektur
  • On-site presence systemarkitekter kan stilles på din lokation 
  • Cloud strategi møder – halvårlige møder med eksperter
  • Overvågning dashboards med nøglemetrikker for din virksomhed

Infrastruktur as a Service (IaaS)

Har du blot brug for en cloud baseret infrastruktur, hvor den grundlæggende infrastruktur er skalerbar, redundant og tilgængelig, er IaaS leveringsmodellen måske det rigtige for dig. 

Vi opsætter og vedligeholder din cloud infrastruktur, og du administrere selv din applikation oven på infrastrukturen.

Vores IaaS ydelse for public cloud indeholder opsætning og administration af:

  • Availability zones. Opsætning af AZ samt crozz AZ på alle services hvor dette ønskes
  • Network opsættes, overvåges og analyseres både private og public nettet
  • Virtual Machines administreres, oprettes og nedlægges via automatiseringsværktøjer såsom terraform og ansible. Netværk og firewalls bliver løbende tilpasset.
  • Operativ Systemer. Linux (Debian, Ubuntu, RedHat) og Windows
  • Patch Management udføres gennem automatiserede systemer såsom Windows Server Update Services og pipelines der kører ansible playbooks
  • Service & support følger de tilkøbte SLA aftaler. Ydelsen indeholder også adgang til rådgivning om arkitektur, konfiguration og fejlsøgning på infrastrukturen

Platform as a Service (PaaS)

Med platform as a service tager vi også ansvaret for mere komplekse, managed produkter i din cloud platform. Vi overvåger, og rådgiver om, de managed services cloududbyderne leverer.

Det indeholder bla.:

  • Compute services Azure DevOps, ElasticBeanstalk og Cloudbuild
  • Database services drift og vedligehold. Backup samt index optimering og integrity check, i henhold til de enkelte cloud leverandørers database services
  • Storage services konfiguration, opsætning og rådgivning. Lifecycle policies, kost-optimering
  • Container orchestration Drift af Kubernetes som managed platform. Løbende patching og opgradering

Overvågning

Din infrastruktur og applikation er formentlig forretningskritisk for dig. Vi understøtter din forretning med  fuld overvågning, inklusive incident management og eskaleringsprocedurer for din cloud løsning. 

  • Incident Response Solution. Adgang til incident response solution til alarmering af driftsvagt (PagerDuty) ved incidents
  • Håndtering af eksalationsprocedurer. Automatisk eskalering jf. driftshåndbog og aftaleIntegration mellem ITSM og Incident response.
  • Automatisk oprettelse af incidents i ITSM, så alle incidents kan trackes og logges
  • Integration med cloud providers egne overvågningsværktøjer
    • Azure Monitor
    • AWS CloudWatch
    • GCP Cloud monitoring

Vil du høre mere om Public Cloud?