Servicestrategi og app til Polestar
Ny mobilløsning, der matchede Polestars høje ambitioner
Polestar havde brug for en mobil-løsning, der matchede deres ambitioner. En løsning, der skulle forbedre hele Polestar-oplevelsen.
Arbejdet med den Polestar-appen begyndte allerede inden, der fandtes nogle Polestar-biler. Vi tog udgangspunkt i at udarbejde en strategisk retning for Polestar-appen, samtidig med at vi løbende kommunikerede strategien på tværs af afdelinger og interessenter - helt op til topledelsen - og løbende tilpassede arbejdet. Et halvt årti senere, da appen var integreret i Polestar-brandet, identificerede vi behovet for en strategisk tilpasning.
Den komplette Polestar-oplevelse
Polestar-appen skal være med til at forbedre hele Polestar-oplevelsen. Det sker ved at være en fast del af Polestar-ejernes hverdag. Appen kan hjælpe dem med at sammensætte og købe den perfekte bil, booke serviceeftersyn online og endda fjernstyre udvalgte funktioner.
Appen inkludere bl.a. følgende features:
Konfiguration og køb - Kunderne kan konfigurere deres perfekte Polestar og købe den direkte i appen.
Fjernstyring af funktioner - Førere kan tjekke batteristatus og rækkevidde, låse og låse op for deres døre og styre klimaet i bilen.
Digital nøgle - I stedet for traditionelle nøgler og nøglebrikker gør appen det muligt for Polestar-chauffører at bruge deres telefon som en digital nøgle.
Serviceeftersyn - Førerne kan booke, se og aflyse værkstedsbesøg direkte i appen. De kan endda efterlade noter til værkstedet.
Indholdsfeed - Brugerne kan oprette deres egen unikke profil med bilens specifikationer og et unikt, personligt indholdsfeed.
Support og live chat - Via appen kan ejere få support via live chat eller telefonsupport samt nyttige tips og ofte stillede spørgsmål.
Resultater
I 2021 havde mere end 49.500 installeret Polestar-appen. Det betyder, at appen har over 62.000 aktive brugere med i alt over 51.000 timers engagement, hvor de har brugt tid på at udforske alt, hvad appen har at byde på.
Appen har også en ekstremt imponerende 30-dages retention rate på 19% - langt over branchens benchmark på 4,5% for livsstilsapps.
Tallene - kort fortalt:
- 49.500 installationer i 2021
- 62.000 aktive brugere
- 1 million sessioner pr. måned
- 51.000 timers engagementstid
Hvad har vi hjulpet med:
- App-koncept
- Strategi for indhold
- Servicedesign og UX
- Design af apps
- Udvikling af mobilapps til iOS og Android
- Løsningsarkitektur
- Backend-udvikling og integrationer
- Global udrulning
- Udvikling og optimering