Skip to main content

Servicestrategi og app til Polestar

Ny mobilløsning, der matchede Polestars høje ambitioner

polestar

Polestar havde brug for en mobil-løsning, der matchede deres ambitioner. En løsning, der skulle forbedre hele Polestar-oplevelsen.

 

Arbejdet med den Polestar-appen begyndte allerede inden, der fandtes nogle Polestar-biler. Vi tog udgangspunkt i at udarbejde en strategisk retning for Polestar-appen, samtidig med at vi løbende kommunikerede strategien på tværs af afdelinger og interessenter - helt op til topledelsen - og løbende tilpassede arbejdet. Et halvt årti senere, da appen var integreret i Polestar-brandet, identificerede vi behovet for en strategisk tilpasning.

polestar-screens

Den komplette Polestar-oplevelse

Polestar-appen skal være med til at forbedre hele Polestar-oplevelsen. Det sker ved at være en fast del af Polestar-ejernes hverdag. Appen kan hjælpe dem med at sammensætte og købe den perfekte bil, booke serviceeftersyn online og endda fjernstyre udvalgte funktioner.

 

Appen inkludere bl.a. følgende features: 


Konfiguration og køb - Kunderne kan konfigurere deres perfekte Polestar og købe den direkte i appen.

Fjernstyring af funktioner - Førere kan tjekke batteristatus og rækkevidde, låse og låse op for deres døre og styre klimaet i bilen.

Digital nøgle - I stedet for traditionelle nøgler og nøglebrikker gør appen det muligt for Polestar-chauffører at bruge deres telefon som en digital nøgle.

Serviceeftersyn - Førerne kan booke, se og aflyse værkstedsbesøg direkte i appen. De kan endda efterlade noter til værkstedet.

Indholdsfeed - Brugerne kan oprette deres egen unikke profil med bilens specifikationer og et unikt, personligt indholdsfeed.

Support og live chat - Via appen kan ejere få support via live chat eller telefonsupport samt nyttige tips og ofte stillede spørgsmål.

Resultater

I 2021 havde mere end 49.500 installeret Polestar-appen. Det betyder, at appen har over 62.000 aktive brugere med i alt over 51.000 timers engagement, hvor de har brugt tid på at udforske alt, hvad appen har at byde på.

Appen har også en ekstremt imponerende 30-dages retention rate på 19% - langt over branchens benchmark på 4,5% for livsstilsapps.

Tallene - kort fortalt:

  • 49.500 installationer i 2021
  • 62.000 aktive brugere
  • 1 million sessioner pr. måned
  • 51.000 timers engagementstid

Hvad har vi hjulpet med:

  • App-koncept
  • Strategi for indhold
  • Servicedesign og UX
  • Design af apps
  • Udvikling af mobilapps til iOS og Android
  • Løsningsarkitektur
  • Backend-udvikling og integrationer
  • Global udrulning
  • Udvikling og optimering