Bæredygtigt byggeri fortalt gennem film
Nrep er en ejendomsudviklings- og investeringsvirksomhed, der har specialiseret sig i bæredygtige ejendomsløsninger. Nrep er især kendt for at fokusere på innovative og miljøvenlige udviklingsprojekter, der ofte involverer urbanisering, byfornyelse og bæredygtige byggeprojekter.
Udfordringen
Nrep havde en klar udfordring: Hvordan fortæller man historien om grønt byggeri og skaber en skarp profil?
Byggebranchen er en af de mest forurenende industrier, og der er brug for en bæredygtig revolution. Nrep, som har gjort det til sit formål at bygge grønt og bæredygtigt, havde brug for at få formidlet deres vision om bæredygtigt byggeri og få deres budskab ud i verden.
Et af Nrep's mest banebrydende projekter er et næsten CO2-neutralt træhus i Nordhavn, som bliver et af de første af sin slags i verden. Projektet er en klar manifestation af Nrep's vision, men hvordan fortæller man den historie på en måde, der virkelig engagerer publikum og samtidig styrker Nrep's profil?
Løsningen
For at løse Nrep's udfordring valgte vi at anvende filmmediet til at fortælle historien om deres projekter og de ildsjæle, der er involveret i projekterne. Den første film følger Nicole van der Star, der er investment developer hos Nrep gennem byggeprocessen sammen med arkitektfirmaet Henning Larsen, som leder projektet i Nordhavn. Filmkonceptet blev, "Lad os finde ildsjæle", som skulle fokusere på de passionerede mennesker, der står bag Nrep's projekter og vise, hvordan deres arbejde kan bidrage til en grønnere fremtid.
Filmen blev lavet som et masterredskab, så den kan skabe basis for flere versioner eller "cut downs", som Nrep kan bruge på tværs af deres platforme – alt fra interne præsentationer til investormøder og LinkedIn-kampagner. På den måde sikres det, at materialet kan leve videre og skabe værdi over tid. Optagelserne foregik både på byggepladsen i Nordhavn og på Henning Larsens tegnestue, hvilket giver et dybdegående indblik i projektet og de mennesker, der gør det muligt.
Nrep's afgørende strategi er deres åbenhed – de deler alle deres data og erfaringer med andre, fordi de har en stærk klimaagenda. Filmprojektet skulle derfor ikke kun styrke deres profil, men også forsøge at inspirere andre i branchen til at tage lignende skridt mod en mere bæredygtig fremtid som er Nrep's vision.