Visuelle elementer sætter scenen for global bæredygtighed
Novo Nordisk Fonden er den næststørste erhvervsdrivende fond i verden, ejet af medicinalgiganten Novo Nordisk. Fonden modtager en stor del af Novo Nordisks overskud, som investeres i grønne og bæredygtige tiltag, ikke kun inden for medicin, men på tværs af mange sektorer. Fondens mission er at fremme forskning og udvikling, særligt med fokus på klimatiltag og innovation, der gør en forskel for både samfund og miljø.
Skab global indflydelse gennem samarbejde
Novo Nordisk Fonden stod over for en spændende udfordring: de skulle være vært for et besøg af Bill Gates, der står i front for verdens største fond, Bill & Melinda Gates Foundation. Udfordringen var ikke kun at sikre et vellykket besøg, men også at markere starten på et strategisk samarbejde mellem Gates-fonden og Novo Nordisk Fonden.
Målet var klart – at skabe endnu større indflydelse på de globale bæredygtigheds- og klimainitiativer. Sammen skulle de to fonde kombinere deres ressourcer og ekspertise for at støtte projekter, der ikke nødvendigvis gav økonomisk afkast, men som havde potentiale til at gøre en enorm forskel for samfundet og miljøet. For at fejre dette partnerskab og sikre en stærk start, blev en stor konference afholdt på Marienlyst, hvor forskere og meningsdannere fra hele verden mødtes for at drøfte fremtidens løsninger.
Skræddersyede film som løsning
Til konferencen fik Peytz til opgave at skabe flere visuelle elementer, der kunne sætte scenen for de mange keynote speakers og deltagere. Vi valgte at producere otte skræddersyede film, som blev vist på storskærme inden hver keynote speaker skulle på scenen. Filmene skulle introducere dagens emner og sætte tonen for de diskussioner, der skulle foregå. Målet var at filmene skulle være med til at skabe en engagerende og inspirerende atmosfære for alle deltagerne, og være med til at skabe en klar forventning om dagens store ambitioner.