Nordvision
Nordvision er netop gået i luften med et fleksibelt og brugervenligt redesign af deres website.
Nordvision henvendte sig til Peytz og bad os hjælpe med at relancere deres website. Deres daværende CMS-system var af ældre dato og levede ikke længere op til de ønsker og krav, som Nordvision havde - de ønskede et mindre redesign af deres website baseret på en fleksibel og brugervenlig løsning.
Ultrakort process
Indenfor kort tid havde Peytz og Nordvision sammen scopet opgaven og dens omfang. Det blev defineret hvilke elementer, som det kommende website skulle baseres på, og Peytz Creative leverede Digital Visual Identity og designede nogle af hovedkomponenterne til websitet.
"Samarbejdet med Peytz er gået rigtig godt. På ganske kort tid havde vi scopet opgaven, og ud fra de designs vi fik præsenteret, stod det tidligt klart, at Peytz havde forstået opgaven og vores ønsker.”
Henrik Hartmann, Generalsekretær hos Nordvision.
Stor fleksibilitet
De definerede elementer gav stor fleksibilitet i løsningen, da de kan kombineres på et hav af måder, som det bedst giver mening. Sideløbende med udviklingsarbejdet af det nye site, blev der arbejdet med det faktiske indhold til sitet, og løsningen blev derfor testet løbende i opbygningen.
Det var en ultrakort process fra opstart til lancering, hvilket kun kunne lade sig gøre, da både Peytz og Nordvision havde fokus på alligne tidligt og tilpasse undervejs, når nye behov opstod. Der var fastlagte møder, hvor ændringer og tilretninger blev diskuteret og medtaget i projektet samt løbende onboarding.
"Selvom vi arbejdede meget intensivt på grund af den stramme deadline, har vi haft ro i maven. Det skyldes især, at vi har oplevet en god og stabil proces med god projektledelse fra Peytz’ side."
Henrik Hartmann, Generalsekretær hos Nordvision.
UX, da sitet var 80% færdig
Ja, det lyder helt tosset, men det var ikke desto mindre, hvad vi gjorde. UX (User Experience) er elementært i alle succesfulde digitale løsninger, da det er her alle diskussioner og muligheder bliver afprøvet og visualiseret. En UX process foregår som regel i starten af et projekt, hvor der f.eks. udvikles klikbare prototyper.
Men i Nordvision-projektet blev der først udført en UX process, da sitet var ca. 80% færdig. Her trådte Jens Poder og teamet fra Peytz Creative endnu engang til og sikrede, at de præ-definerede elementer blev anvendt bedst muligt til opbygningen af hovedsider og deres IA (Information Architecture).
”Den tekniske løsning Peytz har leveret, giver os en masse fleksibilitet. Peytz har gjort det komplekse enkelt, og vi kan selv justere og tilpasse løsningen – uden brug af en udvikler.”
Øystein Espeseth-Andresen, Projektleder hos Nordvision.
Bygget i WordPress
WordPress er en af Peytz's kernekompetencer, og vi har over 10 års erfaring med udvikling af WordPress-løsninger. En af de mange fordele ved WordPress er, at det er hurtigt, fleksibelt og nemt at anvende - noget Nordvision lagde stor vægt på, at deres kommende website skulle være.
Ved hjælp af vores team af WordPress specialister formåede vi at omsætte Nordvisions ideer, ønsker og krav til en løsning, der kunne lette arbejdet for administratorer.
“I hele processen har der været fokus på at skabe værdi for Nordvision. Vi ønskede sammen at skabe en løsning, der byggede videre på, der allerede fungerede godt, sammen med de erfaringer, vi har. Det synes jeg, at vi er lykkedes godt med.”
Mads Bjørn Teglgård, Afdelingsleder for WordPress.
Om Nordvision
Nordvision er et mediesamarbejde mellem de fem nordiske public service-virksomheder Danmarks Radio, Norsk Rikskringkasting, Sveriges Television, finske YLE og Islands Ríkisútvarpið. Grønlands Kalaallit Nunata Radioa og Færøernes Kringvarp Føroya er associerede medlemmer.
Samarbejdet blev etableret i 1959. Inden for Nordvision samarbejder de nordiske public service-virksomheder om at styrke public service i Norden. Medlemmerne co-producerer og udveksler programmer samt co-udvikler formater og deler viden, hvilket årligt genererer over 4.500 programmer.