Her et par år efter, at Design Sprint hypen for alvor slog igennem, gør vi status. Hvornår skal du sprinte? Og hvordan kan du tilpasse sprints i 2020 til Danske budgetter og Covid-19.

Et Google design sprint koster kassen. Metoden stammer fra USA, hvor markederne og udviklingsbudgetterne er meget større – og derfor kan de være lidt tunge i en dansk sammenhæng. Men de kan også være det uovertrufne gennembrudsværktøj, også i din organisation. Vi skal bare vide, hvornår Design Sprintet er det rigtige værktøj.

Men man kan sagtens bruge dele af helheden. For et Design Sprint er i virkeligheden et kæmpe Greatest Hits album af innovationsmetoder. Indholdet var ikke det nye. Det var kuratering og markedsføring, der skabte en verdens-success.

Så vi skal kigge på, hvordan vi benytter principper som:

 

* Problemforståelse med User Journey Maps

* Agil afprøvning af konceptideer i innovation og design

* Visuel ideudvikling med Sketching 

 

Og så tænker du måske… Hvad skal det hele nytte? Vi kan jo ikke køre kreative workshops i Corona-land!

 

Jo! Det kan man godt. Vi viser jer, hvordan i gør det endnu mere agilt, at køre innovation, når man design sprinter virtuelt.

 

Du møder

  • Partner og Innovationsdirektør, Jens Poder – en ekspert i konceptudvikling og kreative processer, som slet ikke kan få nok af alt, der er nyt, sejt og smart

Du er nok

  • Ansvarlig for digitale udviklingsprojekter
  • Marketingchef
  • Kommunikationschef

Du lærer

  • Hvad Googles Design Sprint går ud på
  • Hvad du kan få ud af at gennemføre et Design Sprint
  • Hvad de rette forudsætninger er for at få succes med det
  • Hvordan man laver effektiv brugerinddragelse, så man reelt får testet værdien af sit koncept

Du får

  • 45 minutters  inspiration
  • En nem måde at få viden om nye digitale muligheder

 

Praktisk

  • Det hele sker virtuelt  tirsdag d. 25. August
  • Vi begynder kl. 9.00 – og slutter præcis kl 9.45
  • Det er gratis

 

Plads til alle

  • Det er en videokonference, så der er plads til alle. 

 

Vores gratis morgeninspirationer er fortrinsvis for nye og eksisterende kunder. Vi forbeholder os ret til at afvise andre.