Google Ventures har udviklet en metode, hvor man kommer fra idé til markedstestet prototype på kun fem dage. De kalder det “Design Sprint”. Det lyder måske som et mareridt af en lang workshop, men det er det langt fra. Det er en ultra-effektiv, enormt værdiskabende innovationsproces – på speed.

At få succes med et Design Sprint handler om at få så meget viden om brugerne med i forløbet som overhovedet muligt. Og når I samtidig deltager med et tværfagligt team, så er der grundlag for at foretage kvantespring.

I løbet af fem skarpt styrede dage kommer I igennem en innovationsproces, som normalt ville tage måneder. Og når ugen er overstået, har I afprøvet jeres løsning på ægte brugere og fået deres umiddelbare respons af oplevelsen.

Konceptet er stadig relativt nyt herhjemme, men vi har god erfaring med at gennemføre Design Sprints med vores kunder – med ekstraordinære resultater til følge.

Til denne morgeninspiration fortæller vi om grundprincipperne bag metoden, hvornår den er (og hvornår den IKKE er) en god ide. Vi deler vores erfaringer, der hvor vi er stødt på udfordringer og har fundet løsninger. Og så vil vi fortælle om, hvordan vi orkestrerer brugerinddragelse i et Design Sprint, sådan at du kan gå fra dit næste design sprint med reel brugbar indsigt i dine brugeres holdning til jeres nye koncept.

Selvfølgelig krydret med eksempler fra den virkelige verden.

Du møder

  • Partner og Innovationsdirektør, Jens Poder – en ekspert i konceptudvikling og kreative processer, som slet ikke kan få nok af alt, der er nyt, sejt og smart
  • UX researcher & -designer, Julie Schramm Rasmussen – ekspert i innovative koncepter til at inddrage brugere i løbet af Design Sprint

Du er nok

  • Marketingchef
  • Kommunikationschef
  • Ansvarlig for digitale udviklingsprojekter

Du lærer

  • Hvad Googles Design Sprint går ud på
  • Hvad du kan få ud af at gennemføre et Design Sprint
  • Hvad de rette forudsætninger er for at få succes med det
  • Hvordan laver man effektiv brugerinddragelse, så man reelt får testet værdien af sit koncept

Du får

  • Halvanden times inspiration
  • En nem måde at netværke med ligemænd – over god kaffe og croissanter

Praktisk

  • Det hele sker hos Peytz & Co torsdag den 14. marts, Rentemestervej 56C, 2400 Kbh NV
  • Vi begynder kl. 8.30 – og slutter præcis kl 10.45
  • Det er gratis

Der er begrænset plads – meld dig til med det samme

Vores gratis morgeninspirationer er fortrinsvis for nye og eksisterende kunder. Vi forbeholder os ret til at afvise andre.

Billeder

Der kan lejlighedsvis blive taget billeder ved arrangementet. Billederne vil som udgangspunkt være stemningsbilleder og ikke personfokuserede billeder. Peytz & Co forbeholder sig ret til at bruge billederne til markedsføring af egne produkter og ydelser.