58.602 deltagere, der på 31 dage cyklede 10,4 mio. km, eller 268 gange rundt om jorden. Det blev resultatet, da Cyklistforbundet gennemførte deres årlige event “Vi cykler på arbejde”.

Cyklistforbundet sidder i dag tilbage med et smil på læben efter en overordnet succesfuld forårskampagne – og en masse cykel-data: Antal hold, de mange deltagere, de deltagende virksomheder, samlet antal cykel-dage, kørte km. per deltager, tilmeldinger via hjemmeside osv.

For at blive endnu klogere og opnå endnu større succes næste år har Cyklistforbundet bedt Peytz & Co om hjælp til at analysere de mange data.

Brugbar viden gemt i dataene

Formålet med analysen er at finde frem til potentialer og skjulte sandheder, samt at få svar på en masse spørgsmål, såsom:

  • Hvordan skal vi hverve deltagere til kampagnen til næste år?
  • Hvad koster det os at hverve deltagere?
  • Er der nogle markedsføringskanaler, som skaffer os flere deltagere end andre kanaler
  • Hvordan skal vi fordele vores markedsføringsbudget til næste år?
  • Og meget, meget mere…

Vi glæder os til at få et struktureret overblik og måske nogle overraskende svar, når vores data er blevet analyseret og gennemgået, og forhåbentlig får vi nogle brugbare læringer, vi kan bruge til fremtidig planlægning af vores kampagner.

Lasse Skou Hauschildt, Kampagneleder hos Cyklistforbundet

Hos Peytz & Co glæder man sig også til samarbejdet. “Det bliver spændende at samle alle data og og identificere potentialer på tværs af datakilderne, bl.a. Google Analytics, nyhedsbreve, Google Ads (tidligere kaldet AdWords) og andre relevante data kanaler.

Vi glæder os til at vise Cyklistforbundet data på en helt ny måde og samtidig få en masse brugbar viden ud af vores analyse,” udtaler Thomas Ulvedal fra Peytz & Co.

Grundlag for gode fremtidige beslutninger

Analysen ventes færdig i løbet af efteråret forhåbentlig med en masse ny brugbar viden for Cyklistforbundet, så de kan planlægge og målrette deres fremtidige aktiviteter med den nye viden i baghånden.

Har du også en masse data, du gerne vil have hjælp til at få analyseret? Så er du meget velkommen til at kontakte Bo Mikael og Thomas Ulvedal og høre, hvordan vi kan hjælpe dig med at fremstøve brugbar information ud af dine data.